tralaladargala.reismee.nl

Geen dak, geen werk, hoe moet dat nou straks?

Lieve allemaal,

2 maanden lijkt heel lang, maar ze zijn om gevlogen. We kunnen jullie niet genoeg bedanken voor alle gastvrijheid, de heerlijke maaltijden, lekkere bedden, warme douches en niet te vergeten de surprise-party!

Na 2 maanden vakantie hadden we wel weer zin om aan de slag te gaan, maar na 3 weken hier, laat dat nog altijd even op zich wachten. Net zo als in Nederland de gewone routine verstoord kan worden door sneeuw, zo is dat hier met de regen. Joost kan Maga niet bereiken, ik kan mijn scholen niet bereiken. De weg tussen hier en hen verandert met de regen in een modderpoel,meer of moeras. We wachten dus het einde van het regenseizoen af.

Ondertussen zijn we in gedachte bezig met onze terugkeer naar Nederland. Mocht iemand een leuke baan voor 1 van ons weten, dan horen we het graag! Mailadres Marjomans; medehaan@hotmail.com, die van Joost is joostvan@hotmail.com.22 december landen we met Air France op Schiphol en per 1 januari zijn we weer beschikbaar. CV's zijn op linkedin te vinden of per mail te verkrijgen.

Verder hebben we nog geen dak boven ons hoofd. Mocht je ook daar suggesties voor hebben.........Zelf dachten we eraan om voor het eerste begin (jan t/m maart) ergens in het midden van het land een vakantiehuisje of stacaravan te huren van iemand die deze in de winter toch niet gebruikt. Deze zijn op internet te vinden maar vaak voor commerciële prijzen. We hopen viavia een betere deal te vinden. Mocht je iemand kennen of ergens een advertentie tegenkomen dan weet je ons te vinden. Alle tips en ideeën zijn welkom!

Verder zijn we verheugd te melden dat we tegenwoordig ook in Dargala te bereiken zijn. Joost heeft deze mogelijkheid tot ‘Aerial Service Dargala' gedoopt. Deze bestaat uit een antenne op ons dak die het kleine signaal dat er is vergroot. Deze is via een kabel aan een telefoon in huis verbonden. Het nummer is 00237-70497493. Werkt dus alleen als we thuis zijn. Geen gehoor, dan zijn we of ‘en brousse' en niet bereikbaar of in de stad en op onze oude mobiele nummers bereikbaar. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

A bientôt!

Esther de Wit

Halo Joost en Marjolein,
Wat gaat die tijd toch hard, je bent alweer terug in Afrika. Jammer dat we elkaar niet gezien hebben toen je in Holland was, maar ja het was voor mij een vervellende tijd en tot op de dag van vandaag ben ik nog aan het herstellen. Als ik iets zie of hoor voor jullie voor wanneer jullie weer in Holland zijn zal ik het jullie zeker laten weten. Ik zit wel niet in dat circuit maar je weet maar nooit hoe een koe een haas vangt. Nou hebben jullie alweer een regentijd in Afrika en hier was het al niet anders, maar ik zeg altijd "na regen komt zonneschijn".
Ik hoop dat jullie nog een fijne laatste tijd hebben in Afrika. Ik heb altijd met veel plezier gelezen wat jullie zoal overkwam. Noiu tot ziens hier in Holland en pas goed op jullie zelf. Groetjes van Esther

loes groenbos

hallo marjolein en joost

Leuk weer een bericht van jullie te lezen. Terug in Afrika en regentijd, wat kun je je nog meer wensen?
Fijn dat jullie het zo goed hebben gehad in Nederland.
Als jullie in januari nog geen plekje hebben gevonden, en wij ons huis nog niet verhuurd hebben, dan is Duitsland misschien een optie voor jullie? Ruimte genoeg, Arnhem,Nijmegen en Utrecht goed bereikbaar.
Jullie zijn welkom.

Marjolein aan tante Loes

Das heel lief, dank voor het aanbod. we zullen het zeker in gedachten houden!!!