tralaladargala.reismee.nl

Naast Maga heeft Joost nog een nieuwe baan: Doucher

Het zat er al een tijdje aan te komen: Joost is werkeloos. De kogel is door de kerk. De burgemeester en Joost kunnen nu officieel niet door een deur. Maar niet getreurd. Want Joost zit vol goede ideeen. Zo zouden we terug in Europa schapen kunnen gaan hoeden of sojabonen kunnen kweken om zo het gat in de hippe tofumarkt te dichten. Maar dat is toekomstmuziek.

Af en toe lezen we in tijdschriften die ons opgestuurd hoe je in Nederland je geld kan verdienen. Zo heeft iemand een restaurant geopend waar je privat kunt dinen (is het in een restaurant bij voorbaat niet prive, of mis ik iets? ), een ander verkoopt luxe-water en ook de business in het verkopen van versierde cupcakejes schijnt het erg goed te doen. Simpele, creatieve ideeën die goed in de markt gezet zijn, dat kan Joost ook. Een interview met de man himself:

Joost, je hebt een nieuwe baan. Je noemt jezelf professioneel doucher. Douche je tegen betaling, zodat andere mensen af zijn van de stank?

Nee, ik help andere mensen douchen. Sommigen kunnen daar wel een handje bij gebruiken.

Als een soort van verzorger?

Nee, ik heb me doorgespecialiseerd in het juist naar beneden laten komen van het water, op een voor de klant prettige manier. En er komt natuurlijk een stukje advies bij kijken.

Je staat dus aan de kant van de douche en niet van de doucher?

Ja, dat klopt. Ik ben de toegevoegde waarde in de sanitaire omgeving van de klant.

Wat voeg je toe?

Genot. En de klant kan natuurlijk altijd terecht voor een grapje, gesprek of een luisterend oor. Ik combineer een intieme activiteit met een sociale setting. Dat is uniek.

Is er behoefte aan?

Ja, ik ben tot juli volgeboekt.

Waar heeft u uw technieken als doucher opgedaan?

In Afrika. Daar ontbreken vaak wat basic faciliteiten. Ik heb me in dit logistieke gat gestort. Dit heeft zich uitgebreid naar het geestelijke onderdeel van douchen en zo is een hele nieuwe beleving van douchen ontstaan. Wij zijn in gesprek met verzekeraars om dit standaard in hun basispakket op te nemen.

Dit zal meer vraag opleveren, kunt u dit aan?

Daar wordt aan gewerkt. We zijn op dit moment een douche-academie aan het oprichten in Zwitserland waar men zich kan specialiseren in deze techniek.

Kunt u iets meer zeggen over deze techniek?

Laat ik dit zeggen: de sociale interactie tussen doucher en bedoucher en het met de speciaal door mij ontworpen begiet-techiek van de cliënt maakt het tot een speciale beleving.

Dank u voor dit gesprek. Wanneer heeft u nog een douche-je voor me vrij?

Voor jou altijd schat.

Wendy

:-)!!

dorieke

haha!! Joost kan ik je ook in Nepal inhuren?? :)