tralaladargala.reismee.nl

De aardbei

Gingen de eerste blogs over poepende mannen op straat, weglopende kippen, onmogelijke kleermakers, schattige buurmeisjes, allerhande transportmiddelen en kokende bloem, nu heb ik toch wat ander nieuws. De verbazing is er een beetje uit bij alles wat we om ons heen zien en horen. Nee, nu worden de ogen groter van heel andere dingen. Dus heb ik ook ander nieuws te melden. Althans, ik vind het nieuws.

Wat ik deze week namelijk graag aan jullie kwijt wil is het volgende: ik heb vorige week een aardbei gegeten. Ja, u leest het goed: een aardbei. Een echte, verse, rode en sappige aardbei. En man, wat was hij lekker. Hij was echt perfect. En het was ook nog een Kameroenese aardbei. Die zijn vrij zeldzaam, dus het was heel bijzonder dat er in mijn bakje nog 4 andere aardbeien zaten. De slagroom en aardbeienijs waren ook heel lekker, maar ik moet zeggen dat vooral de aarbeien het vermelden waard waren.

We wisten wel dat de aardbeien er heel soms waren. In het nasara-restaurant in Maroua. Wat dat is? Dat is waar je eigenlijk teveel betaalt, maar waardoor blanken denken dat het ok is. Dus de blanke gemeenschap van de stad, plus toeristen plus Kameroeners met teveel geld verzamelen zich hier. En ik moet zeggen, je kan er dingen eten die je ergens anders niet kan vinden: pizza's, een Vietnamees broodje, pasta met garnalen in roomsaus, steak met roquefortsaus, salade met geitenkaas, groentesoep, crème caramel en zelfs een uitsmijter.

Vorig jaar waren de aardbeien er naar verluid op donderdag en zondagavonden. Op mijn verjaardag gingen we uit eten. Naar het nasara restaurant. Het was zondag. Maar geen aardbeien. Een hele teleurstelling. Des te groter was de verrassing dat we dit jaar zonder ook maar enige gerucht over de aanwezigheid van aardbeien op een vrijdagavond de aardbeien op het dagmenu aantroffen. (ja, terwijl jullie het schijnen te hebben over of het stoplicht niet eerst op oranje moet voordat het op rood springt, hebben wij het over bv. aardbeien, of dat er na maanden eindelijk weer een nieuwe lading pringles in de stad is aangekomen. Zo helpen we elkaar hier de winter door. Zo loop ik ook in 2 door een andere nasara gedoneerde broeken rond, de rest is allemaal kapot. op mijn beurt heb ik een collega wat tops gegeven die in tegenstelling tot haar H&M tops niet doorschijnen).

Ik weet niet wanneer ik mijn volgende aardbei zie. Dus als u binnenkort een aardbei voor zich heeft: geniet ervan!

Reacties

Reacties

Esther de Wit

Wat zul je van die onverwachte aardbijen gesmuld hebben, ik ga me een beetje schamen dat wqnneer ik hier aardbijen wil kopen ik eerst kijk of het bakje wel vers is. Maar ja zo zit de wereld in elkaar. Ik geniet van jullie foto's en heb er een paar uitgekozen om ze te schilderen. Wie weet wordt het wat.
Marjolein en Joost ik wil jullie feliciteren met jullie verjaardag en misschien vieren jullie de volgende weer in Nederland.
Groetjes uit Holland Esther de Wit

Simon

Een aardbei, wat een succes. En weer een erg leuk verhaal om te lezen. VAn harte gefeliciteerd met jullie verjaardag en volgend jaar zal ik voor zelfgeteelde aardbeien zorgen.
Grt, simon

Fam. Okkerse

Beste Joost Van harte Gefeliciteerd en Marjolein alsnog Gefeliciteerd met jullie 30e verjaardagen.
Hopelijk staan de tatoos mooi op jullie gebruinde armen. Groetjes en tot ziens.
Ruud Wilma Susan & Ruud Ronny Marline

petra barten

Joost, vandaag jouw grote dag: DERTIG jaartjes jong!!!!!!
Ik hoop dat je op tijd terug bent uit Yaounde om de felicitaties van Mar in ontvangst te nemen, maar waar je ook bent, gedenkt deze bijzondere dag!
Met een groet, Petra

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!